Bu Blogda Ara

20 Haziran 2009 Cumartesi

Cep Telefonu Faturaları


Nette dolanırken yandaki kız çocuğu telefonunu görünce, hayatı boyunca cep telefonu faturasına üç haneli fatura ödememiş birisi olduğum aklıma geldi. Ama ayıp oluyor hemen küfürü basmayın :) Öğrendiğim indirimli tarifeleri, bedava kullanımları, anında etrafımda tanıdık tanımadık kim varsa yaymayı bir görev bilmişimdir.
Cep telefonu operatörleri ve devletin koyduğu vergiler faturayı şişirmek için ne gerekiyorsa yaptığından, yüksek fatura ödemek enayilik oluyor.
Dolayısıyla zaten herşeye çok para harcıyoruz, bari cep telefonu faturasından yırtalım değil mi ama? Tabi ki sadece faturalılar için değil, kontörlü kullanıcılar sizi de unutmadım merak etmeyin :)
Şirket hattı kullanıyorum beni bağlamaz demeyin, örneğin kontörlü hat kullanan annenizi düşünün, ne kadar uygun şeyler olabileceğini görüp şaşırabilirsiniz, o yüzden akıllı olun, 2 dakika ayırıp aşağıdaki bilgileri okuyun da ulan bu herif nasıl oluyor da şimdiye kadar üç haneli fatura ödemez diye hayıflanmayın ok?
Turkcell faturalı hat kullanıcıları mutlaka dakika satın almalı tarifelere geçin, normal tarifelerle korkunç fiyat farkı var. Önce Turkcell Müşteri Hizmetleri numarası olan 44 0532 yi arayın, zorlu ve çelik gibi sinirlere sahip olmayı gerektiren call center robotundan kurtulup gerçek bir insan evladının sesine duyduğunuzda, son 6 aylık kullanımınızın dökümünü sorun. Ortalama kaç dakika arama yapılmış, ortalama kaç adet sms yollamışsınız, ağırlıklı olarak hangi operatörleri arıyorsunuz, hepsini öğrenin. Sonra bu bilgiler ışığında hangi dakika satın almalı tarifenin size uyabileceğini öğrenin.
Örnegin: KDV dahil sadece 21 TL'ye Alo 120 paketi alıp 12 ay boyunca bu pakette kalmayı taahhüt ettiğinizde ilk 3 ay boyunca hiç Alo paketi ücreti ödemeyeceksiniz. Yani ilk 3 ay boyunca ödenecek olan toplam 63 TL yi ödemeyip, üstelik Alo 120 paketinin hediye 120 dakikası ile birlikte tüm Turkcell ve sabit hat numaraları ile ayda toplam 240 dakika konuşabileceksiniz. Yani mevcut faturanızın belki de üçte birine normalde konuştuğunuz sürenin 2 katı fazla konuşabilecek hale geliyorsunuz. Daha ben size ne yapayım :)
Aynı şekilde sms sayınızı belirledikten sonra, aylık fiks sayıya bağlayın. Örneğin 200 sms paketini aldığınızda 70 sms karşılığ ödediğiniz paraya 200 sms yollamış olacaksınız.
Bir diğer fatura şişirici işlem, cep telefonundan internete bağlanmak. Veri indirmek son derece pahalı bir işlem, sadece 3 defa internete bağlanıp maillerinizi kontrol etmek için vergiler dahil 15 TL ekstra ücretle karşı karşıya kalırsınız. Bunun için artık bu işi bırakın, enayi olmayın, her yerde wireless internet var. Telefondan bir wireless arama yaptığınızda en az 3-4 adet farklı wireless yayını görebilirsiniz. Yok eğer ben wireless ile uğraşamam, her an nette olmam lazım, bağımlıyım, müptezelim diyorsanız da, hemen bir sınırsız internet paketi alın, ayda 30 TL ye sınırsız nete bağlanın.
Kontörlü kullanıcılar, faturalıya dönseniz çok iyi olurdu ama süresi bitti. O yüzden nar işi sizin için şu anda çok uygun. Örneğin sevgiliniz var ve aşk böcükleri olarak an be an telefonda birbirinizi ne kadar sevdiğinizi söylemeye doyamıyorsunuz :) Hemen verin Turkcell' e bir 50 kontör, 1 hafta boyunca seçtiğiniz bir Turkcell numarasıyla 1000 kontörlük konuşma yapın. Gece uyurken telefonu açık bırakın, uyanıp aklınıza bişi gelirse söyleyip, uykuya devam edin :)
Veya ben o kadar emzirmem ama yine de kontörlerimi yavaş yavaş bitireyim, birde başka operatörleri arayayım diyorsanız hemen sizde verin bir 50 kontör Turkcell' e, 1 hafta boyunca 250 kontörlük konuşma yapın, diğer operatör ve yerel hat (ev iş no.) aramak da dahil üstelik.
Vodafone ve Avea kullanıcıları; etrafımdakilerin ağırlıklı olarak Turkcell kullanıcısı olduğunu bildiğimden, size geçmiş olsun. Biraz da kendi başınızın çaresine bakın ama olmaski, herşeyi de benden beklemeyin...
Turkcell ciler, bu işlemleri yapıp, 1-2 ay deneme yapın bakalım, önceki faturalarla ne kadar fark olacak, tasarruf ettiğiniz parayı da hemen gidip harcayın, sakın yararlı bişi yapmayın, aman ha acımadan ezin :)



5 yorum:

  1. Ben Fatih Kaya
    Değerli okuyucular gördüğünüz gibi firstmoon yine yaptı yapacağını ve biz emziricilere verdi coskuyu. Olmaz adam ilkay bey size ne kadar teşekkür etsek azdır ve bence artık oğlum sen anlaşma karşılığı olmadan bilgi akışlarını geçme artık üyelik usulü indir 100 Yüro Allah yüro be kulum desin sende bende yeni projelere atılalım.Erdinç Başkan bayılmıştır bu bilgiye. Teşekkürler Türkiye Teşekkürler Firsmoon :)

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Hayatımda önemli bir yeri olan cep teli konusunda yorum yapmadan duramam. Belki özel hayatımda yaşadığım sansızlıklar belki de Erdinç olduğum için, cep telefonuna çok önem veririm. Ilkay, hayatı boyunca 3 haneli fatura ödemezken, ben ise hiç 2 haneli fatura ödemedim.

    Bugünlerde en çok yaptığım şey ise mesajlaşmak!:)I wonder why!:)Tabi ben, mesaj yazınca karşı taraf da cvp yazmak zorunda kalıyor, dur Ona da soyleyim 200 sms paketini olayını.
    Bu arada Turkcell' in 2 tane üst düzey yöneticisin arkadaşım olmasının bir faydası var mı, derseniz asla yok. Üzerine bir de, cok sevdiğim bir dostum avea nın CEO su oldu bu hafta.....Ilkay 'ın güzel bir cvbı var bu konularda ama neyse:)

    M.Erdinç Cantekinler

    YanıtlaSil
  4. Selamlar ben Alper,
    Yazı kesinlikle muhtesem ve cok yararlı olmus , ellerine sağlık ilkay bey:)Her zaman oldugu gibi yine "bunlar neden benim aklıma gelmiyo" diye düşüncelere soktun beni:)

    YanıtlaSil
  5. Gsm operatörleri gün geçmiyor ki tarife çıkarıyorlar.
    Ben Turkcell kullanıyorum ama hangi tarife daha avantajlı
    diye yok turkcell bayi yok avea yok vodafone
    bayindeki broşürler derken ya bide internette araştırayım dedim.
    Böyle bi site buldum sadece turkcell değil bütün operatörleri
    karşılaştıran bir site önceleri turkcelldeki tarifleri incelerken
    bu sitenin sağladığı imkan sayesinde şimdi numaramı başka bir
    operatöre taşımayı bile düşünüyorum.http://www.enuygun.com/gsm
    bu adres tarifeler bölümü ama sitede başka ürünleride karşılaştırma
    imkanlarıda sunuyor.

    YanıtlaSil