Bu Blogda Ara

18 Haziran 2009 Perşembe

Balat' ta Köfteci

Bugün size bir restorandan bahsetmek istiyorum. Ama öyle sosyetik ve lüks bir yer değil. Çapanın dükkanlarını, Kuruçeşme yeme içmelerini zaten tüm dergilerde herkesler yazıyor.Ben size gizli kalmış, çok da bilinmeyen bir mekandan bahsedeceğim.Mavi Köşe Lokantası adlı bu yer Balat' ta ve tam anlamıyla klasik bir esnaf lokantası. Hani anam-babam usülü derler ya o hesap :) Semt sakinleri Köfteci Arnavut derlermiş buraya..
63 yıldır varolan lokanta özellikle öğlen saatlerinde gerçekten kalabalık oluyor ve saat 2 civarlarından gittiğinizde bazı yemekleri tadamadan dönebilirsiniz. Misal bugün bizim başkanlar ekibini götüreyim de beraber yemek yiyelim dedim ama adamlar yoğun, kendilerinin de bilmediği saçma sapan evrak işleriyle uğraşmaktan gelemediler, bende öğlen ikiye doğru gidebildim, malesef nefis tereyağlı mercimek çorbasından içemedim, bitmişti..Neyse ki işkembe çorbası vardı da onu bayılttım. Köftesi ve piyazı meşhur, ciğeri de oldukça leziz, yanında da çömlekte Silivri yoğurdunu veya aynı yoğurttan yapılma cacığı götürebilirsiniz.Alternatif olarak bir veya iki çeşit günlük değişen sulu yemek de oluyor.
Eğer midede yer kalırsa sütlaç da deneyin, Kemalpaşa tatlısı da var ama ben pek hazzetmem, dolayısıyla hiç denemedim..
Dışarıdan son derece salaş görünen, içerisi de aynı derecede salaş fakat bir o kadar da samimi bir yer. Bilmeyen birisi burada da yemek mi yenir diyebilir ama o dakika çok şey kaçırmış olur..Aile işletmesi, bir kardeş pişiriyor, diğeri servis yapıyor, bir başkası hesap alıyor.
Kardeşlerden saçı az olanı (kel demeyelim, olanlar alınmasın!!) tam bir laz oğli, şimdiye kadar gittiğim herhangi bir gün içeriye giren müşteriye laf atmadığını, takılmadığını görmedim, çok bomba adam. Hele ki siz laf atarsanız, işte o zaman elemanın potansiyelini görürsünüz..
Fiyatlar klasik bir esnaf lokantasından bekleneceği üzere son derece hesaplı, yolunuz o taraflara düşerse mutlaka deneyin.
Bu arada genelde yazıp çizerler, ama ne telefon ne adres belirtiler, biz de sap gibi ulan nerde ki bu lokanta deriz, ama ben yazıyorum, bu kıyağımı da unutmayın :)

Mürselpaşa Caddesi, No: 155, Köprübaşı, Balat
Tel:0212
531 66 52

1 yorum:

  1. Kofteciye davet edilip de gelemeyen "Baskanlar Ekibi" dedigi ki ben, M.Erdinç Cantekinler ve Fatih Kaya....Gercekten gereksşz işler ile ugrasdıgımız icin gidemedik oglen kofteciye. Ama biz ne yaptık? Su anda Kanyon' a geldik ve ben rejimde oldugum icin sadece salata yedim. Aksam da buradan Ata Demirel' e....Eee! Isimizin adı ne? Gezme tozma. Az kaldı tatile. Ay bası geldi mi dogru Bodrum, Cesme.....Canım benim.........

    M.Erdinç Cantekinler

    YanıtlaSil